کالادیلی

بازاریابی پارتیزانی اثر جیی کانارد لوینســون
در این بخش  بهترین کتابهای بازاریابی از نگاه وب خونه معرفی شده‌اند. اغلب این کتابها به زبان فارسی هم ترجمه و چاپ شده‌اند. ولی ما نسخه انگلیسی کتاب را معرفی می‌کنید تا خودتان بهترین ترجمه و ناشر را انتخاب کنید. کتاب بعدی که در این گفتار معرفی می کنیم، کتاب بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING) نام دارد که جیی کانارد …

بازاریابی پارتیزانی اثر جیی کانارد لوینســون ادامه »

در این بخش  بهترین کتابهای بازاریابی از نگاه وب خونه معرفی شده‌اند. اغلب این کتابها به زبان فارسی هم ترجمه و چاپ شده‌اند. ولی ما نسخه انگلیسی کتاب را معرفی می‌کنید تا خودتان بهترین ترجمه و ناشر را انتخاب کنید.

کتاب بعدی که در این گفتار معرفی می کنیم، کتاب بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING) نام دارد که جیی کانارد لوینســون نوشت و بارها تجدید چاپ شده است. حدود ۳۰ سال پیش، مفهوم مارکتینگ را به کلــی این نویسنده تغییر داد.

او نشــان داد که کارآفرین هــای باهوش و کسب وکارهای کوچک، می توانند بازار را در دست بگیرند. در کتاب توضیح داده شده که برای دیده شدن، به خرج میلیون ها دلار پول نیازی نیست. دیگر نیازی نیســت در این زمینه سرمایه گذاری های مالی کلانی صورت بگیرد.

تنها عنصری که می تواند به دیده شدن کمک کند، خلاقیت است. در این کتاب به مخاطبان آموزش داده می شود که با خرج کمی خلاقیت و به کمک هوشمندی، جای برند خود را در میان مشتریان در بازار باز کنند.

بازاریابی پارتیزانی روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیت های ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. چنین ترفیعات و پیشرفت هایی گاهی اوقات به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب هدف، حتی از وجود آنها بی اطلاع است و این ترفیعات نوعی بازاریابی پنهان یا سری است.

اصول بازاریابی پارتیزانی

بازاریاب پارتیزانی باید خلاق باشد و روش های نامنظم و غیرمعمول ارتقا و پیشبرد را طراحی و تدبیر کند. او باید کلیه ارتباطات و تماس های خود را، چه حرفه ای و چه شخصی به‌کارگیرد و نیز شرکت و محصول آن را آزمون کند و به دنبال منابع تبلیغاتی باشد. بسیاری از اشکال تبلیغ، می توانند بسیار ارزان و آزاد باشند.

لوینسون، اصول زیر را در کتاب به عنوان زیربنای بازاریابی پارتیزانی شناسایی می کند:

  • بازاریابی پارتیزانی به طور ویژه در کسب و کارهای کوچک کاربرد دارد.
  • بازاریابی پارتیزانی باید بر مبنای روانشناسی انسانی باشد تا تجربه، قضاوت و حدس یا گمان.
  • سرمایه گذاری های اولیه در بازاریابی به جای پول باید زمان، انرژی و قوه تخیل یا تصویرسازی ذهنی باشد.
  • آمار و ارقام اولیه برای اندازه گیری کسب و کار، میزان سود است نه فروش.
  • بازاریاب نیز باید بر تعداد روابط جدید ایجادشده در هر ماه تمرکز کند.
  • به‌جای سعی در راستای تنوع بخشی از طریق ارائه محصولات و خدمات مربوط، استانداردی را برای تعالی با تمرکزی دقیق ایجادکند.- به‌جای تمرکز بر کسب مشتریان جدید، مشتریان فعلی و داشتن معاملات بیشتر و بزرگ تر با آنها را هدف قرار می‌دهد.
  • فراموش کردن رقابت و تمرکز بیشتر بر همکاری با کسب و کارهای دیگر.
  • بازاریابان پاریتزانی باید همواره ترکیبی از متدها و روش های بازاریابی را در یک رشته اقدامات و عملیات به‌ کار گیرند.
  • به کارگیری تکنولوژی روز به عنوان ابزاری برای توانمندسازی بازاریابی.
  • با وجود آنکه امروزه این موارد امکان پذیر هستند، لیکن بازاریابی پارتیزانی یک روند کلی شده است.

بیشتر بدانیم
کارت ویزیت دیجیتال
آینده با این کارت کوچک بزرگ استکارت ویزیت دیجیتالکارت ویزیت دیجیتال چیست؟یک لینک زیبا در بیو برای اینستاگرام، تیک تاک، توییتر، واتساپ، تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی شما است. نام خود را در چند ثانیه مطرح کنیدثبت نام کارت ویزیت : Shareبرای مشاهده مزیت ها و امکانات کارت ویزیت دیجیتال ویدئو زیر را ببینید …

کارت ویزیت دیجیتال ادامه »

بهترین شهربازی های مشهد
در این مقاله با مجله گردشگری اصناف 724 همراه باشید تا لیست کاملی از بهترین شهربازی های مشهد و همچنین مراکز بازی کودکان در مشهد را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد تفریح و انجام سرگرمی‌های مهیج را داشتید، قبل از رفتن با این شهربازی‌ها بیشتر آشنا شوید. ۱- شهربازی پارک ملت مشهد یکی …

بهترین شهربازی های مشهد ادامه »

بهترین مدیر فروش ایران – بازاریابی
این مقاله بخشی از کتاب بازاریابی است کتابخانه موفقیت برایان تریسی که دردر بخش مقالات بهترین مدیر فروش ایران در سایت اصناف 724 میخوانید مشتری در مرکز بازاریابی بازاریابی موفق، مشتری را در مرکز همه برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها قرار می‌دهد. همه افراد شرکت همواره بر مشتری تمرکز دارند. شرکت در ارائه خدمات به مشتری وسواس …

بهترین مدیر فروش ایران – بازاریابی ادامه »

درباره مشهد
شهر مشهد که از وجود حرم امام رضا (ع) بهره می برد به عنوان پایتخت مذهبی ایران شناخته می شود و به همین دلیل است که سالانه نظر  گردشگران خارجی و داخلی زیادی را به خود جلب می کند، به همین خاطر این عامل باعث شده تا علاوه بر جنبه مذهبی و زیارتی در جنبه …

درباره مشهد ادامه »

چابهار
تاریخچه چابهار برای مرور تاریخچه شهر چابهار باید به دوره قاجار و سال 1270 هجری قمری (1232 خورشیدی) بازگردیم. در این زمان ابراهیم خان بهزادی بمی برای حکومت بمپور انتخاب شده و توانسته بود در دوره ابتدای حکومتش بخش هایی از بلوچستان را به خاک ایران ضمیمه کند. ابراهیم خان بمی در ادامه موفقیت هایش …

چابهار ادامه »