کالادیلی

کارمند بانک
در این بخش از وب خونه، به معرفی شغل، محیط کار، فعالیت های شغلی، شرح وظایف و … کارمند بانک میپردازیم کارمند بانک کیست؟ کارمند بانک که به آن متصدی امور بانکی یا تحویلدار نیز گفته می شود، از افراد اصلی هر شعبه محسوب می شود که ارتباط دائم و مستقیم با مشتریان بانک دارد. …

کارمند بانک ادامه »

در این بخش از وب خونه، به معرفی شغل، محیط کار، فعالیت های شغلی، شرح وظایف و کارمند بانک میپردازیم

کارمند بانک کیست؟

کارمند بانک که به آن متصدی امور بانکی یا تحویلدار نیز گفته می شود، از افراد اصلی هر شعبه محسوب می شود که ارتباط دائم و مستقیم با مشتریان بانک دارد. به عبارتی معمولا وقتی مشتری وارد بانک می شود، اولین فردی که با او برخورد دارد کارمند بانک است.

بانک یک سازمان اقتصادی است که وظایفی از جمله تهیه و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارز، نقل و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، قبول امانات، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان و… را بر عهده دارد. به عبارتی بانکداری فراهم کردن شرایط و امکاناتی است که به مشتریان اجازه می دهد با استفاده از آنها انواع عملیات بانکی خود را انجام دهند.

مشتریان به دلایل مختلف از جمله تحویل یا دریافت پول، ارز یا اوراق بهادار، گرفتن اطلاعات در مورد انواع حساب ها، تسهیلات و سایر خدمات مالی بانک و… به بانک مراجعه می کنند. فردی که مسئول ارائه بیشتر این خدمات می باشد، کارمند بانک است.

شغل کارمند بانک یکی از پرطرفدارترین مشاغل برای بسیاری از افراد در کشور می باشد. این شغل مزایا و معایبی دارد که توجه به آنها برای علاقمندان به شغل کارمندی بانک لازم و ضروری است. کارمند بانک یک شغل بسیار یکنواخت داشته و تقریبا هر روز کارهای یکسان و مشابهی را انجام می دهد. او باید در کار خود تمرکز و دقت زیادی داشته باشد تا دچار اشتباهات بانکی و مالی نشود. چون کارمند بانک مرتب با مشتریان سر و کار دارد و به منزله ابزار اصلی تبلیغاتی هر بانک محسوب می شود، باید از روابط عمومی و اخلاق مناسبی برخوردار باشد. او باید تا حدی با مباحث روانشناسی ارتباطی آشنا بوده و بتواند عکس العمل های مناسب به خصوص در شرایط خاص نشان دهد.

در سیستم بانکی همیشه حق با مشتری است. بنابراین کارمند بانک باید بسیار در گفتار و رفتارش محتاط بوده و نهایت احترام را به مشتری بگذارد. در صورت بروز مشکل یا اعتراضی از سوی مشتری نیز باید آرامش خود را حفظ کرده و شرایط را به خوبی مدیریت کند. در واقع داشتن صبر و تحمل زیاد لازمه اصلی این شغل به حساب می آید.

از مزایای شغل کارمند بانک می توان به امنیت شغلی نسبی، ارتقای شغلی و مزایای تسهیلات آن نام برد. در بانک های کشور به خصوص بانک های خصوصی شرایط برای ارتقای شغلی از تحویلداری به سرپرست ارشد، معاونت و ریاست شعبه مناسب است که این روند ارتقاء در بانک های تازه تاسیس کوتاه تر و سریع تر است. معمولا بانک های خصوصی تازه تاسیس برای رده های ارشد و مدیریتی شعبه در ابتدا از افراد با سابقه و بازنشسته بانک های دولتی استفاده کرده و در سال های نخست به مرور آنها را با کارمندان با سابقه خود جایگزین می کنند. کارمند بانک همچنین هر چند سال یکبار می تواند از وام ها کمک بهره برای خرید خودرو، مسکن و … استفاده کند که این یکی از مهم ترین و جذاب ترین مزایای این شغل است.

 

ساعت کاری بانک ها و موسسات مالی معمولا از 8 صبح تا حدود 4 بعد از ظهر است. البته کارمندان بانک صبح ها برای آماده به کار شدن زودتر آمده و عصرها به علت بستن حساب ها دیرتر می روند. در بسیاری موارد ساعات کاری بانک های خصوصی نسبت به بانک های دولتی کمی بیشتر است. در برخی از ایام تعطیل مانند تعطیلات نوروز، کارمندان بانک به صورت نوبتی باید سر کار خود حاضر باشند.

وظایف کارمند بانک

  • مطالعه دستورالعمل ها و بخش نامه های بانک کارمند بانک باید به طور مرتب آخرین دستورالعمل ها و بخش نامه های بانک را مطالعه کرده و از آنها اطلاع داشته باشد تا در کار خود از آنها استفاده کند.
  • داشتن برخورد مناسب با مشتریان، درک نیازشان، پاسخگویی به سوالات و ارائه اطلاعات مفید به آنها
  • تحویل فرم های لازم به مشتری از جمله فرم های افتتاح حساب، فرم های واریز و برداشت وجه و…و دادن توضیحات کافی در صورت نیاز
  • کنترل فرم های تکمیل شده، رفع نقص های آنها، تطبیق امضا و احراز هویت مشتریان
  • تشکیل پرونده برای مشتریان بخش تسهیلات
  • انجام کلیه عملیات بانکی مورد نظر مشتریان به کمک سیستم های بانکی
  • دریافت و پرداخت پول نقد، ارز، چک و اوراق بهادار
  • افتتاح یا بستن حساب های بانکی بنا به درخواست مشتریان
  • پاسخگو بودن به سرپرست ارشد، معاون و رئیس شعبه
  • کنترل گردش مالی صندوق خود در پایان روز کاری
  • کنترل اسناد مالی روزانه و ارائه آنها به بایگانی
  • شرکت در دوره های آموزشی که هر چند وقت یکبار بنا به نیاز توسط بانک برگزار می شود

 

بیشتر بدانیم
کارت ویزیت دیجیتال
آینده با این کارت کوچک بزرگ استکارت ویزیت دیجیتالکارت ویزیت دیجیتال چیست؟یک لینک زیبا در بیو برای اینستاگرام، تیک تاک، توییتر، واتساپ، تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی شما است. نام خود را در چند ثانیه مطرح کنیدثبت نام کارت ویزیت : Shareبرای مشاهده مزیت ها و امکانات کارت ویزیت دیجیتال ویدئو زیر را ببینید …

کارت ویزیت دیجیتال ادامه »

بهترین شهربازی های مشهد
در این مقاله با مجله گردشگری اصناف 724 همراه باشید تا لیست کاملی از بهترین شهربازی های مشهد و همچنین مراکز بازی کودکان در مشهد را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد تفریح و انجام سرگرمی‌های مهیج را داشتید، قبل از رفتن با این شهربازی‌ها بیشتر آشنا شوید. ۱- شهربازی پارک ملت مشهد یکی …

بهترین شهربازی های مشهد ادامه »

بهترین مدیر فروش ایران – بازاریابی
این مقاله بخشی از کتاب بازاریابی است کتابخانه موفقیت برایان تریسی که دردر بخش مقالات بهترین مدیر فروش ایران در سایت اصناف 724 میخوانید مشتری در مرکز بازاریابی بازاریابی موفق، مشتری را در مرکز همه برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها قرار می‌دهد. همه افراد شرکت همواره بر مشتری تمرکز دارند. شرکت در ارائه خدمات به مشتری وسواس …

بهترین مدیر فروش ایران – بازاریابی ادامه »

درباره مشهد
شهر مشهد که از وجود حرم امام رضا (ع) بهره می برد به عنوان پایتخت مذهبی ایران شناخته می شود و به همین دلیل است که سالانه نظر  گردشگران خارجی و داخلی زیادی را به خود جلب می کند، به همین خاطر این عامل باعث شده تا علاوه بر جنبه مذهبی و زیارتی در جنبه …

درباره مشهد ادامه »

چابهار
تاریخچه چابهار برای مرور تاریخچه شهر چابهار باید به دوره قاجار و سال 1270 هجری قمری (1232 خورشیدی) بازگردیم. در این زمان ابراهیم خان بهزادی بمی برای حکومت بمپور انتخاب شده و توانسته بود در دوره ابتدای حکومتش بخش هایی از بلوچستان را به خاک ایران ضمیمه کند. ابراهیم خان بمی در ادامه موفقیت هایش …

چابهار ادامه »